Valentine's Day Cookies

Feb 14, 2011


Pin It
Dodaj.rs



 Sastojci:
  • 250 grama ostrog brasna
  • 250 grama mekog brasna
  • 250 grama margarina
  • 200 grama secera
  • Jedan prasak za pecivo
  • 4 pune kasike kakaa

Royal icing:
  • 3 belanca
  • Oko 250 grama secera u prahu
  • Prehrambene boje (tecne)



U vecoj ciniji pomesati dve vrste brasna, prasak za pecivo i secer. Dobijenu smesu podeliti na dva priblizno jednaka dela, ukoliko zelite cookies u dve boje, odnosno svetlije i tamnije. Ukoliko ne zelite onda ne morate deliti na dva dela.

U jedan deo dodati i cetiri pune kasike kakaa i sve dobro promesati.

Margarin takodje podeliti na dva jednaka dela. Ukoliko je upravo izvadjen iz frizidera i nije odstojao na sobnoj temperaturi rastopite ga na pari (prvo jednu polovinu, a zatim i drugu). Medjutim ukoliko je mekan, i odstojao je na sobnoj temperaturi nema potrebe da ga topite na pari. Jednu polovinu dodati u svetliji deo, a drugu polovinu u tamniji deo (sa kakaom) smese.



Sve dobro izmesati dok brasno ne upije margarin. Dobicete smesu koja ne lici na testo, ali u pocetku treba tako da izgleda. Uzmite mali deo smese, i stiskajuci pokusajte da je oblikujete u loptu. Ukoliko ne uspete u celu smesu dodati oko 2 kasike mleka, zatim opet sve dobro promesati. Praviti male loptice od testa. Loptice dobro pritiskajte rukom, kako biste dobili elasticno testo, koje se posle nece raspadati. Kada ste zavrsili, uzmite sve loptice i oblikujte jednu veliku. Vratiti je u ciniju, prekriti najlon folijom i ostaviti da odstoji u frizideru oko 30 minuta.
Ovaj postupak pravljenja loptica uraditi i sa drugom smesom, i isto ostaviti u frizider da odstoji oko 30 minuta. 



Izvaditi jednu ciniju iz frizidera. Testo razvuci oklagijom i kalupima vaditi zeljene oblike. Ukoliko nemate kalup zeljene velicine, moze vam posluziti i neki kartoncic u zeljenom obliku. Ja sam za ova veca srca koristila kartoncic koji sam naslonila na testo i pazljivo nozem isekla srce.
Ostatak testa premesiti, ponovo razvuci i vaditi oblike. Ovaj postupak ponavljati dok ne utrosite svo testo.


U vecu tepsiju staviti papir za pecenje i preko njega gotove oblike od testa. Rernu ukljuciti na 180 stepeni, a zatim unutra staviti tepsiju. Pazite da rerna ne bude bas skroz zagrejana, kako kolacici ne bi naglo izgoreli. Peci oko 10-15 minuta. Dok se peku, ponovite postupak pravljenja oblika i od druge polovine testa (tamnije). 

Kada su kolacici gotovi izvaditi ih iz tepsije i staviti tamnije kolacice isto da se peku. Kada su gotovi izvaditi ih iz tepsije i ostaviti da se hlade dok pripremite royal icing.

Royal icing je veoma jednostavan za pripremu. Belanca staviti u mikser. Ukljuciti mikser na srednju brzinu i mutiti 2 minuta. Zatim smanjiti na najmanju brzinu i postepeno dodavati secer u prahu. Postoje dve vrste royal icing-a, odnosno za piping - gusci i za flooding - redji royal icing. Ja sam pravila samo ovaj redji. 



Ukoliko napravite previse gust royal icing, jednostavno mozete dodati kasiku vode, ili vise ukoliko je potrebno. Ukoliko je previse redak dodajte jos secera u prahu. Gotovi royal icing podeliti na vise delova, u zavisnosti koliko boja zelite. Predlazem da koristite tecne boje, i pazljivo ih dodajte, prvo jednu kap pa sve dobro promesajte, a zatim po potrebi dodajte jos boje, dok ne dobijete zeljenu nijansu.

Ja nisam koristila nikakve spriceve i kese za ukrasavanje, samo kasicice i cackalice. Pomocu kasicice stavite malu kolicinu royal icing-a na cookies i zatim ga cackalicom ravnomerno rasporedite. Takodje se mozete igrati bojama, gliterima... ili sta vam vec padne na pamet.

Gotove kolacice ostaviti par sati dok se royal icing ne osusi.


14 komentara :

Juliet's pen / Jovana on February 14, 2011 at 2:43 PM said...

slatkis!:) <3

Anonymous said...

Divni su! Sasvim u skladu sa praznikom, ali su mnogo šećerno slatki i ovako...
Ana Atanasković

Cipelica on February 14, 2011 at 3:21 PM said...

Predivno izgledaju, svaka cast! :)

Jovana on February 14, 2011 at 4:16 PM said...

SJAJNI SU!!! SVE POHVALE!!

Vanja Milicevic on February 14, 2011 at 5:27 PM said...

pa divni suuu!svaka cast za ukrasavanje, bas si bila kreativna i vredna! verujem da su ukusni! :)

Tamara on February 14, 2011 at 5:30 PM said...

divni keksići :)

Nada on February 14, 2011 at 8:03 PM said...

Super su ti Tašo, radila sam i ja nešto slično prošle godine za Valentinovo..Bravo!

Jovana on February 14, 2011 at 11:37 PM said...

Najviše mi se dopada kako si ih našarala, svaka ti čast na umeću a i mašti.

Olgica on February 15, 2011 at 9:13 AM said...

Super! Divne šare.

Charmpam on February 15, 2011 at 10:13 AM said...

Baš su slatki.. lijepe boje i šare..

Nina on February 15, 2011 at 11:08 AM said...

svaka čast, prekrasno su napravljeni, baš umjetnički

Taša on February 15, 2011 at 11:15 AM said...

Hvala vam puno na divnim komentarima ;)

Ana, i ja sam mislila da ce biti malo vise slatki, cak sam i razmisljala da smanjim kolicinu secera u testu, ali ipak nisam i mogu ti reci da uopste nisu preslatki, cak su za moj ukus (koja ne volim jako slatke stvari) bili taman. Royal icing me je iznenadio, prvi put ga pravim, i ocekivala sam da bude sladji, ali uopste nije, vrlo je blag i nekako vazdusast.

Ideja za sare su mi onako odjednom dosle :D I meni su najlepsi ovi sa tim sarama po celom kolacicu, ali su jako jednostavni. Sve sto je potrebno je royal icing, cackalica i samo malo maste i volje ;)

jubistacha on February 16, 2011 at 3:45 PM said...

Tašo, predivni su! Bez teksta sam.

Taša on February 17, 2011 at 5:25 PM said...

Hvala puno ;)

Post a Comment

  

back to top