Pancerote

Jan 28, 2011


Pin It
Dodaj.rs

 Sastojci:
  • 1 kg ostrog brasna
  • 2 solje jogurta
  • Jedan kvasac (40 grama)
  • Dve kasicice soli
  • 1 jaje
  • 200 ml mleka
  • 3 kasike ulja
  • Malo vode
  • Jedna kasicica secera



Kvasac staviti u vrucu vodu (kolicina dovoljna taman toliko da prekrije kvasac), sa jednom kasicicom secera i jednom brasna. Voda  ne sme biti ni previse topla, ni previse hladna. Kada stavite prst ako mozete da izdrzite 10 sekundi onda je to prava temperatura vode, posle oko 7 sekundi cete osetiti da je voda vrela, ali ako mozete da izdrzite 10 sekundi onda voda nije suvise vrela, i ta temperatura odgovara kvascu. Promesati kasicicom i ostaviti da kvasac naraste.



U medjuvremenu u vecoj ciniji pomesati brasno i so. Mleko malo zagrejati, da bude mlako. Zatim od tih 200 ml mleka malo odasuti i dodati u cinijicu sa jednim jajetom. Jaje i malo mleka umutiti.

Kada je kvasac nadosao dodati ga u brasno, a zatim promesati dok brasno ne upije svu tesnost. Nakon toga dodati jaje razmuceno u malo mleka i opet mesati dok brasno ne upije svu tesnost. Dodati dve solje (solja od 200 ml) jogurta i promesati, jogurt treba da bude sobne temperature. Zatim postepeno dodavati mlako mleko i mesati. Rukama dobro umesiti testo, ukoliko se lepi za ruke (a verovatno hoce) postepeno dodavati kasiku po kasiku brasna i pesnicama pritiskati od gore testo, zatim testo okrenuti sa druge strane dodati malo brasna i isto pritiskati pesnicama. Ovaj postupak ponavljati dok testo ne prestane da se lepi za ruke i ciniju. Na kraju dodati 3 kasike ulja i dobro umestiti testo, ukoliko je potrebno dodati jos oko 1-2 kasike brasna. 



Tako pripremljeno testo prekriti krpom i ostaviti da odstoji minimum 1h. Zatim ga razvuci, na par milimetara debljine, i soljom vaditi krugove. Ja sam pancerote pravila pomocu posebnog kalupa za pancerote (vidi se dole na slici), ukoliko vi nemate takav kalup, krugove koje ste dobili malo rasirite prstima, da budu malo vece povrsine, na sredinu staviti zeljeni fil, ivice kruga premazati sa malo vode, preklopiti jednu polovinu preko druge, ivice blago pritisnuti rukama, a zatim i viljuskom.



Ukoliko koristite kalup za pancerote, krug od testa isto malo rasirite prstima, tako da velicina kruga odgovara velicini kalupa, u sredinu staviti zeljeni fil, ivice kruga premazati sa malo vode i zatim dobro pritisnuti kalup i rukama ukloniti visak testa koji viri. Otvoriti kalup i pancerote pazljivo izvaditi.

Ja sam pravila klasican pizza fil: kecap, origano, praska sunka i rendani sir. Medjutim vi mozete sta god vam padne na pamet... beli sir, dinstano mleveno meso...




Pancerote se prze u dubljem ulju, ne morate sipati previse, ali taman toliko da pancerote mogu da "plutaju" odnosno da ne dodiruju dno sepre. U dublju serpu usuti ulje, ukljuciti sporet na srednju jacinu (kod mene na 2) i ostaviti ulje da se ugreje. Pazite samo da se ne pregreje, jer ce onda prva tura pancerota izgoreti. Bolje da stavite u mlako ulje i onda cekate da se ulje zagreje na odgovarajucu temperaturu, nego da pancerote stavljate u previse vrelo ulje, jer ce i potamneti i dobicete maglu u kuhinji :)

Pancerote prziti sa obe strane oko 30 sekundi - 1 minut (prvu turu panceroti ako stavljate u mlako ulje potrebno je duze prziti sa jedne strane), dok ne dobiju hrskavu i zlatnu koricu, a zatim ih vaditi u ciniju oblozenu savletom, kako bi salveta upila visak ulja. Najbolje da pancerote stavljate u ulje i vadite iz ulja pomocu kuhinjske hvataljke.

Ovakvo testo moze da odstoji 2-3 dana u frizideru. Ja sam pravila pola mere i dobila oko 50 malih panceroti. Dakle, ne morate svo testo odmah "potrositi", mozete napraviti pancerote od polovine pripremljenog testa, a ostatak testa prekriven sa najlon folijom ostaviti u frizider, i ostatak panceroti napraviti sutradan, ili za 2-3 dana.


31 komentara :

Just Cake Girl on January 28, 2011 at 12:27 PM said...

Prekrasno :)

Jovana on January 28, 2011 at 12:36 PM said...

Sjajne su !!! Bravo !!

Juliet's pen / Jovana on January 28, 2011 at 12:51 PM said...

Njamiii!:) Ogladnela sam:)

Vanja Milicevic on January 28, 2011 at 12:52 PM said...

ovo izgleda savrsenooo, kako mi se sada jedu!!! nije fer! :*

Taša on January 28, 2011 at 1:56 PM said...

Just Cake Girl, Jovana, Jovana (Juliet's pen), Vanjice, hvaaala vam puno :)

Vanjice, i meni, ali nema vise :( Zato je ostalo testa, pa cu posle spremati jos, ako mi vreme dozvoli :*

Nataša on January 28, 2011 at 1:58 PM said...

Odlično! Nedavno sam kupila ovakve kalupe (ukupno 3, različitih veličina) za tijesto i nisam ih uspjela "staviti u pogon". Hvala ti za recept, biće to divan subotnji doručak :)

Taša on January 28, 2011 at 2:16 PM said...

Natasa, hvala na komentaru. Drago mi je ako sam ti dala ideju sta sa kalupima :) Inace, savrseni su uz casu jogurta, kao dorucak, ili vecera... mada ja bih mogla i za rucak :))

Nataša on January 28, 2011 at 5:22 PM said...

jesi, jesi! :)))) Mislim da će se mojim momcima najviše svidjeti one sa mesom :))))

Taša on January 28, 2011 at 5:36 PM said...

:)) Hehe, javi onda kako su ispali, mada ovaj recept je toliko puta isproban da ne sumnjam da ce ispasti super ;)

julia louise on January 28, 2011 at 8:11 PM said...

Lovely blog and post, dear<3 Hope to see you on my blog. You are also welcome to follow<3

http://julia-louise.blogspot.com

Olgica on January 28, 2011 at 8:59 PM said...

mmmm... obožavam ih. Odlične fotkice.

Snježa on January 28, 2011 at 9:43 PM said...

Odlični su i pošto ne volim ništa iz dubokog ulja nešto si mislim moglo bi to i u pećnicu?!

Κάθαρσις on January 28, 2011 at 10:07 PM said...

Kako primamljivo i kako krasno!

Taša on January 28, 2011 at 10:42 PM said...

Julia Louise, thanks for lovely comment :) I'll look up your blog ;)

Olgice, Snjezo, Κάθαρσις, hvala vam punooo :)

Snjezo, hmmmm, mogu i da se peku u rerni, premazu se sa zumancetom i oko 20-25 minuta na 200 stepeni. Samo, onda bih preporucila ovaj recept http://moja-kuhinjaa.blogspot.com/2010/04/mini-pancerote.html
Bar su meni ukusnije kada se prave sa lisnatim testom i peku u rerni.
A ove, iako se prze u dubokom ulju, stvarno nisu mnogo masne.
Puno pozdrava

That's Ron on January 29, 2011 at 2:14 AM said...

oh wow... that looks awesome. similar to a malaysian snack called currypuff .

vera on January 29, 2011 at 11:16 AM said...

Jako su mi lepe.Predivno si ih napravila!

Nale on January 29, 2011 at 12:59 PM said...

Ja bih odmah pojela sve:)

Taša on January 29, 2011 at 1:42 PM said...

That's Ron, thanks :) Yes, it's very similar to currypuff, but this is Italian panzerotti.

Vera, hvala puno na divnom komentaru :)

Nale, hehe, kada ih napravim pojedu se u najkracem mogucem roku, stvarno su fantasticni, ja ih obozavam :)

Danijela on January 29, 2011 at 4:35 PM said...

Prelepo!!!!

Taša on January 29, 2011 at 7:49 PM said...

Hvala draga :)

Nina on January 30, 2011 at 8:05 PM said...

odlično, bilježim si ovo jako mi se dopada

Nataša on January 30, 2011 at 9:19 PM said...

Pravila! Ta-daaaa http://north-gastrofusion.blogspot.com/2011/01/pancerote-by-tasa.html :)))
malo sam ih izmijenila u tijesto, ali samo zato što nisam imala jogurta, pa sam stavila kiselo vrhnje. :)
Hvala, hvala najljepša što si me vratila u neka lijepa stara vremena! :)

Sandra on January 31, 2011 at 3:52 AM said...

Obozavam ih..a tvoj recept je san od snova..odlicne slike!!!

Taša on January 31, 2011 at 10:02 AM said...

Nina, drago mi je, nadam se da ces probati i da ce ti se svideti :)

Nataša, predivno su ti ispale, a i dobra ideja da u nedostatku jogurta dodas pavlaku. Tvoje slike me jako mame da i ja napravim sa mlevenim mesom :) Ovog puta nisam ni jednu napravila sa mlevenim mesom, ali sledeci put cu morati bar polovinu sa mesom :) Inace, i mene ove pancerote vracaju u detinjstvo :) Najvise sam volela da sedim i gledam kako ih mama pravi, pomocu istog ovog kalupcica kojim i ja danas pravim ;)

Sandra, hvala puno na divnom komentaru :)

mojamediteranskakuhinja on February 2, 2011 at 12:37 AM said...

prekrasno! obožavam panzerotte!!
sad me uhvatila nostalgija za Milanom i "Luinijem" gdje su najbolji panzerotti

Taša on February 2, 2011 at 12:07 PM said...

Hvala :) I ja ih obozavam.

Dijeta on April 3, 2011 at 10:13 PM said...

gde mogu da nabavim ove kalupe?

Taša on April 4, 2011 at 8:48 AM said...

Kalupi bi trebali da budu u onim radnjama gde se prodaje plastika :)

Anonymous said...

odlicne su

Vesna Nesic on March 25, 2013 at 6:39 PM said...

Bože, bože kad bih ovo još smela da jedem:-(

J e l e n a on June 2, 2013 at 10:24 AM said...

Evo ih konačno na blogu. Odlične i za svaku preporuku.
http://foodforthought-jelena.blogspot.com/2013/06/pancerote.html

Post a Comment

  

back to top