Bajadera

Jan 19, 2011


Pin It
Dodaj.rs



I kora:
  • 50 ml vode
  • 150 grama secera
  • 125 grama margarina za kolace
  • 75 grama mlevenih oraha
  • 75 grama mlevenog keksa

II kora:
  • 50 ml vode
  • 150 grama secera
  • 125 grama margarina za kolace
  • 75 grama mlevenih oraha
  • 75 grama mlevenog keksa
  • 2 stanglice crne cokolade za kuvanje

Cokoladna glazura:
  • 4 stanglice crne cokolade za kuvanje
  • Jedna manja kockica margarina za kolace
  • 1-2 kasike mleka



I kora: Vodu staviti u manju serpu, dodati secer i mesati dok se secer ne istopi. Dodati margarin i isto mesati dok se skroz ne istopi. Skloniti serpu sa sporeta i dodati orahe, promesati i zatim postepeno dodavati mleveni keks. Mera za mleveni keks je data otprilike, i pozeljno je da uvek imate pri ruci jos oko 30-50 grama mlevenog keksa, ili mlevenih oraha, jer ne upija svaki keks isto vodu, tako da ce vam mozda jos zatrebati, kako biste dobili odgovarajucu smesu. Isto je i sa orasima, ukoliko su suvlji upice vise vode. 

Smesa ne treba da bude previse cvrsta. Uzmite malo smese u ruke i pritisnite izmedju dva prsta. Ukoliko se smesa ne raspada, ne lepi za prste, onda ste dobili odgovarajuci cvrstinu za kore. Gotovu smesu presuti u ciniju. Serpciu oprati, za pripremanje druge kore.



II kora: Vodu staviti u manju serpu, dodati secer i mesati dok se secer ne istopi. Dodati margarin i dve stanglice cokolade i mesati dok se skroz ne istopi. Dalji postupak je isto kao kod I kore, dodati orahe i postepeno dodavati keks dok ne dobijete smesu zeljene cvrstine. 

Ostaviti obe smese da se hlade na sobnoj temperaturi. Zatim podeliti prvu i drugu smesu na dva jednaka dela, odnosno da dobijete 4 jednake smese. Najbolje je da svaki deo posebno izmerite na vagici, znaci svaki deo treba da ima istu gramazu. Ukoliko nemate vagicu, onda je najbolje da podelite svaku smesu otprilike na dva dela i napravite lopte da budu jednake velicine. Uzeti 4 kese za zamrzivac, dimenzija 24x30, i u svaku kesu staviti po jedan deo smese.



Prvo rukama rasporediti smesu po kesi, da bude otprilike podjednako rasporedjena, a zatim izravnati sve oklagijom. Gotove kore ostaviti tako u kesi i staviti u frizider na oko 30 minuta. Posle 30 minuta sledi postupak slaganja kora, koji se najbolje vidi na slikama. 

Prvo uzeti jednu kesu u kojoj je tamnija kora, polako uzdignuti jednu stranu kese od kore, i zaseci je po sredini do kraja makazama. Kada dodjete do kraja, raseci kesu i sa obe strane, kako biste mogli skroz da rasirite gornju stranu kese. Uzeti kesu sa tih rasecenih rasirenih strana, nezno pridrzavajuci koru i pazljivo je preneti na tacnu (isto se vidi na slikama ispod). Pazite da ne drzite predugo koru u vazduhu, kako ne bi pocela da se raspada. 







Sada skinuti kesu, koja je dosla sa gornje strane i isto to ponoviti sa preostale tri kore. Na kraju blago pritisnuti rukama poslednju koru, kako bi se sve kore "priljubile", a isto mozete uraditi i nakon svakog novog dodavanja kore, samo nemojte previse pritiskati, kako ne biste deformisali izgled.

Cokoladna glazura:
Staviti u manju serpu 4 stanglice crne cokolade za kuvanje i jednu manju kockicu margarina za kolace. Ukljuciti na najslabiju vatru i ostaviti dok se ne istopi, postepeno mesajuci. Zatim dodati 1-2 kasike mleka i sve mesati jos oko 1 minut dok ne dobijete homogenu smesu. Uzmite kasiku i sipajte glazuru ravnomerno preko bajadere, na kraju izravnajte glazuru kasikom i ostavite oko 30 minuta na sobnoj temperaturi a zatim ostaviti u frizider do sluzenja.


Ideju za ovaj nacin slaganja bajadere sam pronasla ovde.

12 komentara :

Jovana on January 19, 2011 at 5:11 PM said...

Bravo Taša !! Vrlo profi- nema šta!!

Taša on January 19, 2011 at 7:52 PM said...

Hvala puno Jovanice :*

stočiću postavi se on January 19, 2011 at 9:07 PM said...

Divno!Super ideja za ređanje:))

Vanja Milicevic on January 19, 2011 at 9:40 PM said...

bravoo!bas izgleda njami!sve sto napravis ( osim ribe koju nesto i ne voliiim ) mi je preslatko i rado bih jela! :)

Dade on January 20, 2011 at 3:41 PM said...

Čao tašo,
pošto je moj recept za bajaderu skroz različit, kad je budem pravio sledeći put, baš ću jednu malenu količinu da isprobam u tvojim srazmerama. Volim da se igram...a nikad se ne zna uvek postoji mogućnost da je tvoja srazmera bolja. Meni deluje da će biti masnija, a to može da bude čak još više nalik originalu nego ovaj recept koji si videla kod Maje. Međutim, meni se i sada ponekad desi da se margarin razdvaja i da pomalo curi sa strane. Lako bih ja to rešio dodavanjem malo vode pa bi se sve to izbeglo, ali onda bi bile mekše nego što želim. Hlađenjem u frižideru se na neki način to može malo ublažiti, ali tad nastaje drugi problem. Kore se ne lepe jedna za drugu nego se bukvalno razdvajaju dok ih sečeš. Zato me baš živo zanima kako će se to sve ponašati kad ih isprobam. Ovako na slici sve deluje vrlo lepo i verujem i da je ukus savršen.

Inače ja te kese ne sečem makazama, nego oklagijom pritisnem malo ivicu da istisnem fil na unutra, a onda skalpelom isečem tu slobodnu ivicu najlon kese. Slično radim i sa užom stranom, mada nju ne pritiskam oklagijom, nego je sečem direkt zajedno sa filom. Dal je to lakši način, to je teško reči, al meni je tako brže, a kad praviš bajadere u serijama od po 10-20 tabli, to ume da bude presudno važno :)

Javiću ti utiske kad budem napravio ovu tvoju varijantu bajadere.

Srdačan pozdrav
Dade

Taša on January 21, 2011 at 11:15 AM said...

Dade, hvala puno na komentaru.

Sto se tice mog recepta, odlucila sam da pravim po njemu, jer je vec dosta puta isproban. Jeste masnije, i jedna i druga smesa. Cak kada sam razvijala u kesi, kako malo jace pritisnem oklagijom desavalo se da margarin pocne malo da curi iz kese. Medjutim, kada se kore ohlade, onda vise nema tih problema. S obzirom da su masnije, zalepice se kore jedna za drugu, zato ih ne hladim skroz u frizideru, nego samo oko 30 minuta. Posle celog postupka se moze staviti i nesto malo teze preko cele bajadere i tako ostaviti u frizider dok se ne stegne, a zatim preliti sa cokoladom.

Ja ne sumnjam da je Vas recept fantastican, ali jednostavno nisam imala bas puno vremena za spremanje (u sred sam ispitnog roka) tako da sam se ipak odlucila za ovu vec isprobanu varijantu.

Sto se tice secenja kese ja sam nekako citajuci shvatila da to tako treba :D Ali dobro je ispalo. Koliko sam ceo postupak pripremanja smese za bajaderu radila brzo, toliko sam posle postupak redjanja kora radila sporo, da ne bih nesto pogresno uradila. Ali dobro, svakako da je Vama vreme mnogo bitniji faktor nego meni, koja pravim jednu tablu bajadere.

Hvala Vam jos jednom sto ste podelili sa nama ovaj nacin slaganja bajadere i od jednostavnog recepta napravili nesto posebno. I bice mi neizmerno drago ukoliko isprobate moj recept.

Puno pozdrava

Juliet's pen / Jovana on January 21, 2011 at 5:32 PM said...

OMG! :)) Njamiii:) Oglednela sam:)

Taci on January 21, 2011 at 6:10 PM said...

Odlicno Tashice! Poslednja slicica mi je favorit! Planiram da se okoristim ovom metodom :)) ali cu ipak zadrzati originalni raspored boja kod bajederica.

Taša on January 21, 2011 at 6:46 PM said...

Jovana, hvala puuuuno na komentaru :*

Taci, hvaaala :) Metoda je stvarno fantasticna :)

Dade on January 22, 2011 at 11:38 PM said...

Čao Tašo.

Nisam održao obečanje, a pravio sam bajadere. No nije to zato što sam neozbiljan, nego sam potpuno promenio recepturu stavljajući mleveni badem u svetli sloj, a mlevene pečeni lešnik u tamni. I mogu ti reći da su skoro savršene. Sve ovo je postalo rentabilno, jer je orah dostigao i prestigao cenu i lešnika i badema. Ove bajadere su bolje od onih sa orasima, tu nema dileme, ali imaju jednu malenu manu. Lešnik i badem se melju sasvim korektno, ali ispadaju i neke mrvice od jednog milimetra, pa to menja ukupni dojam u ustima. Mislim da bi trebalo sve to mleti u multipraktiku kao kad se pravi marcipan, a tada će se i masnoće iz badema i lešnika još više izdvojiti pa će sve to biti mnogo masnije, i još više se približiti po ukusu originalu, a rekao bih i ovim tvojim bajaderama.

Nemoj pogrešno da me shvatiš, ne nagovaram te ja da menjaš svoj recept, ali ako nekad budeš poželela da se igraš, napravi je od badema i lešnika, čak sam ih i ja jeo. A veruj mi kolača mi je preko glave :)))

PS

Znam da će ti to biti teško, ali učini mi zadovoljstvo, i nemoj mi govoriti Vi. Ja sebe ne doživljavam kao nekog ko je ozbiljan, a kad počnu da mi govore VI onda imam utisak ko da ne pričaju samnom. Probaj, ako ti baš ne ide, navićićiu se ja već nekako.

Hvala unapred.

Taša on January 24, 2011 at 12:16 PM said...

Eto, obecavam, nema vise persiranja, jeste da imam problema sa tim, ali navicicu se :)

Pa ako ti kazes da su bajadere ispale savrsene onda sam sigurna i da jesu. Znala sam ja za recepte za bajadere sa lesnicima i bajadere sa bademima, medjutim nikada mi nije palo na pamet da pravim bajaderu sa lesnicima i bademima istovremeno, jer uvek sam nekako dodavala ili mleveni keks ili orahe.

Sada, posto sam potrosila i ono malo oraha sto sam imala, koje nisam kupovala, a cini mi se da je cena oraha sada preko 800 dinara za kilogram, onda je svakako daleko rentabilnija varijanta sa lesnicima i bademima, a kako ti kazes i daleko ukusnija varijanta.


Sledeci put cu sigurno isprobati taj recept, jer stvarno nemam nameru da kupujem orahe, jedino ako nije bas neki recept u koji moraju ici orasi, medjutim i to se moze sigurno srediti i malo izmeniti.

Necu sada sigurno jedno dva meseca praviti bajaderu, jer i meni je kolaca preko glave :) Ali svakako da necu zaboraviti na ovaj recept.

Puno pozdrava

m.k. on April 9, 2011 at 5:15 PM said...

već 20 godina tražim taj recept. onda sam jela

Post a Comment

  

back to top