Musaka

Aug 29, 2010


Pin It
Dodaj.rs

 Recept sam nasla ovde, ali sam pravila duplo manju meru. Malo se razlikuje od recepta po kom sam ranije pravila, zbog besamela kojim se prelije musaka, ja sam ranije prelila samo umucenim jajetom i mlekom. 

Sastojci:
  • 400 grama mlevenog juneceg mesa
  • Jedna glavica crnog luka
  • Dve kasicice suvog zacina (Zacin C, Vegeta...)
  • Pola veze svezeg persuna
  • 1 kg krompira
  • Malo soli
  • Malo rendanog sira (gauda, trapist...)

Besamel sos:
  • Jedna kasika ulja
  • Jedna puna kasika brasna
  • 500 ml mleka
  • Dve kasicice mesavine zacina
  • Jedno jaje
  • Dve velike kasike pavlake

Luk sitno iseckati ili izrendati (ja sam rendala luk, pustio je puno soka tako da nisam uopste sipala ulje, vec se przilo u tom soku). Luk proprziti u sopstvenom soku ili u malo ulja, posle 2 minuta dodati mleveno meso. Kada je meso pri kraju dodati zacina i seckanog persuna. Dobro promesati, ugasiti sporet. Krompir oljustiti i iseci na tanke kolutove (u mom slucaju su bas tanki, jer se krompir brze ispece i bude socnije nego kada su kolutovi deblji). U vatrostalnu ciniju sipati malo ulja i staviti jedan red krompira, posoliti (po ukusu) i staviti polovinu mesa. Preko staviti jos jedan red krompira, posoliti i staviti ostatak mesa. Prekriti sa jos jednim redom krompira. Zavrsiti sa malo rendanog sira. Ukljuciti rernu na 225 stepeni i staviti musaku u jos hladnu rernu dok se ne napravi besamel sos.

Besamel sos: Sipati u serpicu jednu kasiku ulja i jednu punu kasiku brasna. Mesati dok se dobro ne uprzi. Nakon toga dodati mleko i neprestano mesati do zeljene gustine (ne treba da bude jako gusto). Dodati dve kasicice suvog zacina. U besamel sos dodati jedno jaje i dve velike kasike pavlake. Sve to dobro umesati i preliti preko musake. Musaku vratiti u rernu na jos 40 minuta na 225 stepeni. Nakon 40 minuta iskljuciti rernu i ostaviti jos 10 minuta, a nakon toga izvaditi i ostaviti da se malo prohladi.



12 komentara :

Surac on August 29, 2010 at 2:39 PM said...

Lepo izgleda...Pozdrav.

Taša on August 29, 2010 at 2:43 PM said...

Hvala puno. Pozdrav.

María Alonso on August 29, 2010 at 4:29 PM said...

You look great! Čuo, ali nikad jeli musaka. Sviđa mi se kako se pripremiti. Primjećujem da ga jednog dana. Čestitamo. Besitos!

(Tiene una pinta estupenda!!
Había oído hablar de la musaka pero nunca la comí.
Me gusta como la preparas. Tomo nota para hacerla algún día.
Felicidades. Besitos!)

Nada on August 29, 2010 at 6:32 PM said...

Jako jako ukusno izgleda, nisam ju već dugo radila, jer mi se čini da treba dosta vremena, a kojeg ja trenutno i nemam, ali idući put kad ju budem radila radiću po tvom receptu..odlično izgleda!

Taša on August 29, 2010 at 8:59 PM said...

Ni ja je dugo nisam pravila, sada sam isprobala novi recept. Hvala puno Nado :)

Taci on August 29, 2010 at 9:33 PM said...

Zaista prelepo izgleda musaka, i moram da pohvalim novo odelo blog-a. Preslatka je stranica.
.. a u vezi besamela, nekako mi je preterano to brasno. jeste da je kasika u pitanju, ali nema potrebe. sledeci put samo izmiksaj pavlaku sa mlekom i jajima i prelij. ne znam kako je spremas inace, ali kod mene musaka (od cega god) ide odmah u rernu. nema prvo kuvanja na ringli. zalivam je iskljucivo mlekom i jajima, a po nekada stavim i pavlaku.
tako da, ovo je recept za musaku kako je inace spremam, samo bez ovog brasna, gaude i persuna u ovoj meri. brasno je visak ;)

Nina on September 1, 2010 at 1:55 PM said...

odlično izgleda musaka, ja je nisam već odavno spremala, no nedugo ju je napravio tata no on ima nešto drugačiji način kao i ja

Taša on September 2, 2010 at 12:33 PM said...

Taci, hvala puno :)
I ja sam je inace spremala na isti nacin kao i ti, ali ovaj put sam dodala male izmene, bas po receptu za koji sam ostavila link. Dodala sam gaudu, divno se topi, i besamel. Inace nisam pravila sa besamelom, ali rekoh ajde da probam. Ukus se ne razlikuje nesto puno ali ipak je malo ukusnije, bas zbog besamela :)

Nina, hvala puno, ni ja je dugo nisam pravila, sve do sada :)

Taci on September 3, 2010 at 7:32 PM said...

Gaudu cu prihvatiti, verujem da menja smek jela na bolje, ali me brasno i dalje odbija :))))))

Taša on September 3, 2010 at 7:40 PM said...

Hehe, probacu sledeci put po starom receptu, pa jos jednom po ovom novom, pa cu jos jednom razmisliti :) U svakom slucaju, po starom receptu je jednostavnije napraviti :)

Mishke on March 24, 2012 at 2:39 AM said...

Odlicana je, odusevio sam se svaka cast za recep, samo sto sam ja useo mesano mleveno meso (pola svinjetine,pola junetin), nisam imao persuna, nisammogao da poranim za pijaccu :D,ali sam ubaci malo bosiljka, i pun pogodak! Peporucio bih svima da probaju!

Anonymous said...

Sve je ok, musaka je prava. Slazema se sa izbegavanjem brasna. Ja je takodje odmah gurnem u rernu, ali nalijem samo vodom da ogrezne, nekako mi krompir bide lepsi, mekaniji, nije zilav. Pred kraj prelijem sa razmucenim jajima,kojima sam dodala mleko i pavlaku. Persun i gaudu nisam stavljala, ali cu probati sledeci put.

Post a Comment

  

back to top